onsdag 14 oktober 2009

Gudomlig Torrone!

Igår var vi och hälsade på vår leverantör Siciliatentazioni och pratade lite "affärer". Ett givande möte och med oss hem fick vi 2 olika typer av pesto samt "torrone di pistacchio". Torrone är en italiensk variant av nougat och den vi fick med oss hem var fylld med pistagenötter från Bronte (den i mitten på bilden).

Jag kan helt ärligt säga att det var den godaste torrone jag någonsin har ätit! Det finns gott om tillverkare av torrone här på Sicilien, med varierande kvalitet, och om jag inte har smakat alla vid det här laget så är det i alla fall inte långt ifrån, men ingen kan mäta sig med den här.

Gudomlig helt enkelt! Den tog slut på mindre än 5 minuter :o)

I butiken kan vi nu således erbjuda torrone med pistagenötter och torrone med mandel.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken målgrupp säljs denna nougat till??

Anonym sa...

Vad är det som gör denna nougat så speciell?

Livet på Citronodlingen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Livet på Citronodlingen sa...

Anonym: Jag är inte riktigt säker på vad du menar med din fråga om målgrupp, det enda jag kan svara på det är att vi i största allmänhet riktar oss åt människor som vill ha matvaror av god kvalitet.
Torronen är speciell för att den görs av ett litet familjeföretag som sätter kvalitet och god smak i första rummet.

vänliga hälsningar,